Opsætning af Microsoft Outlook 2011 til Mac
Step 1: Åben Microsoft Outlook 2011 til Mac
Hvis den automatiske opstartsguide starter så følg da denne, ellers tryk på Tools i topmenuen og vælg Accounts....
Step 2: Tilføj ny e-mailkonto
Klik på plus(+)-knappen og vælg E-mail.... Er dette din første e-mailkonto, kan du også trykke på muligheden E-mail Account.
Step 3: Udfyld emailoplysninger
Udfyld dine loginoplysninger. Er du i tvivl hvad din e-mailadresse eller dit login til din e-mailkonto er, kontakt da support@maguru.dk.
Når disse er udfyldt vil vinduet udvide sig. Indtast da disse oplysninger:
- E-mail address: Indtast den e-mailadresse du ønsker at tilføje.
- Password (adgangskode): Indtast adgangskoden til denne e-mailadresse.
- User name (brugernavn): Indtast her igen den e-mailadresse du vil tilføje.
- Type: IMAP.
- Incoming server (indgående server): mail.[dit-domæne].dk.
- Kryds af i boksen Override default ports - sørg herefter for at skrive 143 i feltet til højre for navnet på den indgående server.
- Kryds IKKE af i Use SSL to connect (recommended).
- Outgoing server (udgående server): asmtp.curanet.dk
- Kryds af i boksen Override default ports - sørg herefter for at skrive 587 i feltet til højre for navnet på den udgående server.
- Kryds IKKE af i Use SSL to connect (recommended).
Klik herefter på Add Account.
Step 4: Kontonavn og beskrivelse
I vinduet Accounts vælger du din nye konto og kontrollerer at Account description og Personal information er korrekt. Full name er det navn der i fremtiden vises som afsender.
Når dette er gjort klik da på More Options... i bunden af vinduet.
Step 5: Vælg godkendelsesmetode
I feltet Authentication vælg User Name and Password, udfyld derefter din emailadresse i feltet User name samt den tilhørende adgangskode i feltet Password.
Når alt dette er gjort klik da OK.
Din emailkonto er nu sat op i Microsoft Outlook 2011 til Mac.
Har du stadig problemer med opsætningen af din email, kontakt da Maguru kundesupport.